یوتیوب به یکی از شبکه های اجتماعی تبدیل شده است که برای کاربرانش درآمد بسیاری را حاصل کرده است از درآمدهای چند دلاری تا چندین میلیون دلاری، چرا و چگونه؟
یوتیوب وب سایت یا سرویسی رایگان برای همرسانی ویدیوها و تماشای آنلاین است. یوتیوب در ۲۰۰۵ پا به عرصه گذاشت و اکنون یکی از پربازدیدترین سایت ها با شش میلیارد ساعت ویدیو در هر ماه است. به عبارت دیگر، یوتیوب مکانی جدید برای کشف و یادگیری و سرگرمی است. یوتیوب یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین کانال هایی است که می توانید در دیجیتال مارکتینگ از آن استفاده کنید. امروزه نسبت به گذشته توجه کاربران ایرانی به یوتیوب بسیار بیشتر شده است و بنابراین به نفع شماست که هر چه سریع تر بتوانید حضور خود در این پلتفرم را مستحکم کنید. یوتیوب بزرگترین سایت به اشتراک گذاری ویدیو در دنیاست و هیچ پلتفرمی حتی نمی تواند به نزدیکی آن نیز برسد. یوتیوب بیش از ۲ میلیارد بیننده دارد و به صورت روزانه ویدیوهای آن بیش از ۵ میلیارد بار بازدید می شوند. شما تقریباً می توانید هر گروه مخاطبی که تصور می کنید را در یوتیوب پیدا کنید، بدین معنی که تمامی بیزینس ها می توانند شیوه های بخصوصی برای منفعت بردن از این پلتفرم پیدا کنند.
اکنون در یویتوب یک میلیارد کاربر عضوند و فیلم هایی با موضوعاتی نظیر فیلم های هالیوود و موسیقیِ فیلم، تبلیغات، فیلم های آماتور، فیلم های مستند و آموزشی،… در آن بارگذاری میشود.در این سرویس امکان لایک، بارگذاری، پیامگذاری، انتشار و تماشاکردن ویدیوها، دنبال کردن دیگر کانال ها و کاربران، امکان ساخت فهرستی برای دسته بندی ویدیوها فراهم شده است. در یوتیوب دو دسته ویدیو مشاهده می کنید:
- اول، ویدیوهایی که صاحبان کانال ها آن را می سازند و در یوتیوب بارگذاری میکنند؛
- دوم، کاربرانی که ویدیوها را می بینند و آن ها را باز انتشار می کنند؛
منبع: https://dmacourse.com/blog/youtube-guides/
- ۰۰/۰۸/۲۴